این مقاله را به اشتراک بگذارید
به نقل از سایت www.pcgamer.com؛ بزرگترین FPS رقابتی این نسل زندگی خود را به عنوان یک پورت کنسول آغاز کرد. Counter-Strike: Global Offensive که به عنوان یک دوره جدید برای فرنچایز نمادین در نظر گرفته شده بود، قرار بود جوامع شکست خورده 1.6 و Source را گرد هم بیاورد و در نهایت Counter-Strike را به کنسول هایی بیاورد که در آن ژانر FPS به سرعت در حال رشد بود.
یک دهه کامل، CS:GO هنوز 21 میلیون بازیکن در ماه جذب میکند و استادیومهای بزرگ ورزشهای الکترونیکی را برای تورنمنتهای بزرگ میفروشد، اگرچه رویای موفقیت در کنسول هرگز محقق نشد. تعداد کمی از بازیها میتوانند به ارتفاعات CS:GO برسند و سفر آن هنوز به پایان نرسیده است.
اما 10 سالگی زمان بسیار خوبی برای نگاه کردن به لحظاتی است که CS:GO را به آنچه که امروز است تبدیل کرده است. بحثهای عمدهای وجود داشت که منجر به مقررات جدید اینترنت، بهروزرسانیهایی شد که صدها بازی آینده را تحت تأثیر قرار داد و سفر برای تبدیل شدن به یکی از بزرگترین ورزشهای الکترونیکی در جهان. این ترن هوایی برای طرفداران بسیار خوب بوده و حتی گاهی تماشاگران دور را سرگرم می کند.
راه اندازی تفرقه انگیز
به عنوان بازی برای متحد کردن جامعه شکست خورده Counter-Strike، مطمئناً امیدها برای CS:GO در زمان معرفی آن زیاد بود، اما به محض عرضه مشخص شد که این چیزی نیست که هیچ یک از طرفین میخواهند.
جیمز بنکس، یک حرفه ای سابق 1.6 که اکنون یکی از استعدادهای برتر پخش در رویدادهای CS:GO است، می گوید: به عنوان یک بازیکن 1.6 که به Source نقل مکان نکرد و کسی که می خواست پیشرفت بازی عالی ما را ببیند، به شدت ناامید شدم. عالی به نظر میرسید، اما احساس میکردم که آنها تلاش میکنند مانند Call of Duty باشند و من فکر میکردم که بازی عالی من هرگز به شکوه خود باز نخواهد گشت.»
جک «جکی» پیترز، بازیگر برتر CS:GO میگوید: «در آن زمان با بسیاری از بازیکنان سورس صحنه بریتانیا دوست بودم و نظر جمعی این بود که بازی وحشتناک است. “[این] یک بازی ضعیف بود که در آن زمان به عنوان یک پورت منبع برای کنسولهای فعلی طراحی شده بود، گیمپلی فشرده نبود، بازی در لایه ضخیمی از مه و تاری آغشته بود و هیچ یک از امکانات رفاهی موجود را نداشت. بازیکنان امروز CS:GO را می دانند و دوست دارند.”
تلاش برای متحد کردن بازیکنان 1.6 و Source همیشه یک چالش سخت بود، اما در ابتدا CS:GO فقط بد بود. در آن ماههای اولیه زندگی CS:GO و در طول بتای قبل از آن، صحبتهای زیادی در مورد اینکه بازیکنان فقط به نسخههای قدیمی Counter-Strike، به خصوص Source پایبند هستند، وجود داشت و احساس میشد که یک شانس بسیار واقعی وجود دارد. که CS:GO برای مدت طولانی زنده نخواهد ماند.
اولینها
Counter-Strike یکی از بزرگترین ورزش های الکترونیکی در غرب برای سال ها در اوایل و اواسط دهه ۲۰۰۰ بود. هر دو نسخه 1.6 و Source صحنه های حرفه ای بزرگی برای آن زمان داشتند و یکی از اولین عناوینی بود که پول کلان را با جوایز بیش از 100000 دلار به بازیکنان خود ارائه کرد. اما زمانی که CS:GO در سال 2012 ظاهر شد، چشمانداز بسیار متفاوت به نظر میرسید: League of Legends، StarCraft II و Dota 2 اکنون در صحنههای CS 1.6 و Source pro ظاهر شدهاند و جوایز عظیمی را برای بزرگترین رویدادها ارائه میکنند و بهترین حرفهای را جذب میکنند. تیم های اطراف
راه اندازی نامحبوب CS:GO در بین حرفه ای ها و عدم تمایل برخی از بازیکنان برای تغییر به جدیدترین بازی به این معنی بود که صحنه رقابتی شروعی کند داشت. سپس Valve اولین CS:GO Major را معرفی کرد، یک تورنمنت 250,000 دلاری که در رویداد بزرگ ورزش های الکترونیکی DreamHack Winter 2013 برگزار می شود، و نظرات در مورد پتانسیل CS:GO به عنوان یک ورزش الکترونیک سطح بالا به سرعت تغییر کرد.
بنکس میگوید: «برای من این موضوع شگفتانگیز بود، این باعث شد که ما به سطح بعدی برویم. “CS:GO خوب کار می کرد، اما گرفتن Major، داشتن آن با Dreamhack، در سوئد، کاملاً در کنار هم قرار گرفت، نمادین بود. در آن زمان من در این سطح از رویدادها کار نمی کردم، هنوز راه خود را پیدا می کردم، اما من در میان جمعیت بودم، همه آن را تماشا کردم. برای همیشه لحظه ای در زندگی من است که هرگز فراموش نخواهم کرد، فقط به یاد دارم که می دانستم می خواستم در این نوع رویدادها کار کنم.”
جکی میگوید: «با پایبندی CS:GO از زمان انتشار سنگی تا رسیدن به اولین Major، احساس میکردیم که بخشی از چیز بزرگتری هستیم. “بعد از اینکه Fnatic تاج قهرمانی را در DreamHack Winter دیدم، می دانستم که Counter-Strike واقعاً اشتیاق من است و به نوعی، به عنوان یک بازیکن، یک مدیر یا یک مفسر، روزی در چنین صحنه ای خواهم بود. من یک اشتیاق غیر از اینکه فقط یک بازیکن باشم، و میل به درگیر شدن بیشتر در فرهنگ بازی، با هر ظرفیتی دارم.”
پس از موفقیت اولین Major، مشخص شد که CS:GO نسخه قطعی Counter-Strike خواهد بود که در سطح بالا بازی می شود. ماژورهای بیشتری به سرعت دنبال شدند، با مسابقات شخص ثالث نیز بازی خود را بهبود بخشیدند و جوایز بزرگتر و مقیاس رویدادها را ارائه کردند. چند سال طول کشید تا CS:GO واقعاً با پول و اندازه رویدادهایی که League of Legends و Dota 2 ارائه میکردند مطابقت داشته باشد، اما اکنون در بالاترین سطح ورزشهای الکترونیکی قرار دارد و برخی به لطف این بازی بهترینها را مطرح میکنند. چقدر راحت میشه تماشا کرد و لذت برد